Invänjning. Dag 2 - en timme

2009-08-20 @ 23:22:33

I dag var inte M med på förskolan. Sebastian trivdes som fisken i vattnet och hade inget behov av att komma till mig. Innan förskolan var vi i lekparken och Sebastian blev så trött att han fick sova 20 minuter precis innan. Jag gick till förskolan med honom sovandes i vagnen och väckte honom för att byta blöja. Det funkade bra att han sovit för han var pigg hela timmen men efter förskolan när vi kommit hem har han båda dessa förskoledagar varit så trött att jag inte fått i honom någon mat innan han somnat. Efter han sovit har han ätit bra men så kommer det nog inte att kunna lösas på förskolan sen av förklarliga skäl. Just nu är det detta som jag har i tankarna. Hur ska jag få honom att inte sova innan förskolebesöket och lunchen när han är trött för att han vaknar alldeles för tidigt på morgonen men inte vill somna om? När han sedan börjar "på riktigt" ska han klara hela förmiddagen. Med ens går det upp för mig att Sebastian inte är så stor ändå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0