Hemma igen - med allt vad det innebär

2009-08-01 @ 08:17:46

Visst är det skönt att komma bort. Bort från lägenheten, bort från stan, få se någonting annat bara. Semestern är inte slut än men det är resandet, och det är ganska skönt faktiskt. Nu ska vi bara landa också, vi försöker att göra det mellan uppackning från bil till lägenhet - nerpackning i källaren - uppackning ur väskor, städning inför övernattningsbesök nästa vecka, tvättstuga med medföljande besvär i form av inlåst torkrumsnyckel som låssmeden fick komma och fixa till för den nätta summan av 1000 riksdaler (jodå, men egentligen skulle det ha kostat 1100 kronor - meddelade låssmeden - för att han fått borra, men han stod vid sitt ord, 1000 kronor, vilket var priset han uppgett över telefon). Jodå, vi landar nog, om inte förr så senare.

Nu ska jag och sonen gå ner och hämta upp tvätten ur torkrummet, för just i tid till att vi bestämt oss för att punga ut med de 1000 kronorna för låssmeden och låssmeden i sin tur fått upp låset till torkrummet så stängdes torkaggregatet av för natten och där stod jag med en överfyll tvättkorg centrifugerad tvätt som behövde hängas. Tur att det var sista tvättiden för dagen tänkte jag och hängde tvätten och lät den helt sonika hänga kvar över natten.

Nej nu måste vi gå om inte nästa tvättidsperson ska komma och fråga var den där torkrumsnyckeln är, och den har jag full koll på var den är, i dag.    ;)


Tillägg. Tror du att tvätten var torr? Inte. Det var bara att sätta igång torkaggregatet och hoppas på att denna någon som satt upp tvättid skulle bli en "no show". Det blev det, och nu vid 09.30 har jag äntligen avslutat tvättstugan...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, finns det bara EN nyckel för alla i huset? Ingen granne man hade kunnat ringa på?



Planer framöver? När inskolning? M börjar måndag...Blir nog mest JAG som behöver "inskolas" i att hon är frånvarande. Och sen en massa översovningar utan henne.

2009-08-01 @ 10:11:40
Postat av: L

Yepp, bara en nyckel.



Sebastian börjar invänjning den 19:e augusti. Ja i dag på lekplatsen såg jag att Sebastian tittade lite för att se var jag var. Kanske börjar bli lite mer reserverad nu. Eller också är det sviterna som sitter i från Finland då det var så mycket folk hela tiden runtomkring som ville gosa. Då behövde inte jag och M vara riktigt lika nära.

2009-08-01 @ 15:06:32
URL: http://mammamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0