Cykelpolisen

2009-08-20 @ 14:22:51

Jovisst är det bra att de är ute i trafiken, men är att lappa de som cyklar mot rött det bästa de kan komma på att göra med sin tid?

Okej, de skulle argumentera (jo jag vet ju detta då jag själv blivit lappad en gång, 600 kronor, tack så VÄLDIGT mycket) att cyklisten är väldigt utsatt i trafiken och måste följa reglerna. Visst, men håll med om att jag som cyklist mest sannolikt skadar mig själv om jag är vårdslös medan bilisten med största sannolikhet skadar någon annan om han är vårdslös. Vore det inte då bättre att lappa bilförare, för vilka är most likely to do harm, den som utsätter sig själv för fara eller den som utsätter andra för fara. Tyvärr tror jag att vi människor till större del ser om vårt eget hus före vi ser om andras.. Visst är det väl så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0