2 kg kräftor - and we keep on eating..

2009-08-30 @ 00:58:41

Okej, kanske inte som ett andra paket för året..  inom samma månad..  men som det enda paketet för året kanske. Eftersom jag i mitt sakta mak inte slukar otaliga kräftor per sittning tar det sin runda tid för mig och M att få i oss 54 kräftor. Jojo, så många innehöll paketet. En för många kanske eftersom det fanns en mosad stackare, men han var god han också ;)

En vecka i kylskåpet trodde mamma att de säkert står sig. Nåja, i dag var andra sittningen av beräknade tre och det känns inte som om vi åt kräftor i förrgår också så det kommer nog inte vara några problem att äta upp resten i morgon, så riktigt en hel vecka behöver vi inte på oss... Det är bland det nyttigaste du kan äta också, hörde jag nyligen, vilket är ännu trevligare. Jag älskar kräftor!

I dag drack jag spritzer till. Hälften vitt, hälften sprite (jo läskedrycken). Mycket trevligt. Sist fick jag i mig tre glas vin och så mycket brukar jag inte dricka nu förtiden men eftersom det tar hela kvällen för mig att få i mig min portion kräftor så är det så gott att törsta strupen med någonting jag verkligen gillar. Utomlands dricker gravida spritzer som ett alternativ till ett glas vitt, för min del handlar det om att jag fortfarande ammar morgon och kväll och vill hålla nere  veckokonsumtionen. Jag har nolltollerans under mina graviditeter. Att dricka spritzer var supergott. Vinet som är torrt blev lite mindre torrt utan att bli sött och läsken blev mindre söt och lite mildare i kolsyran. Kan rekommenderas å det varmaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0