Nu händer det

2009-04-08 @ 23:07:04

I dag tittade nummer tre fram. Jag såg den lilla taggen på tåget när Sebastian låg i pappas knä och pappa busade med honom så att han skrattade. En liten bissing som farmor säger. =) Det är övre vänster som är på G. Tur att Sebastian slutade bita för ett tag sedan. Det gjorde redan då när jag ammade och då hade han bara tänder i underkäken..

Det var inte det enda som hände i dag, första dagen hos mormor och moster. När hela familjen var här sist då var det sitta och första tanden (ja den hittade ju moster) som var på tapeten, ja här händer det alltid grejer. Vi borde komma hit oftare =) Det var alltså en bissing och.. I dag satt jag med ryggen mot frysen i mammas kök. Mamma höll på med maten. Sebastian var också där och kom fram till mig då jag satte mig ner. Jag hade uppsatt hår med ett tunt "gulddiadem" som han gillar att ta och det får han gärna göra. När han fick syn på diademet sänkte jag huvudet så att han skulle kunna få tag på det. Han ställde sig upp framför mig med en fot på vardera sida om mitt utsträckta vänsterben och tog tag i mitt hår för balans. Jag förstod aldrig riktigt vad som hände men någon gång mellan "titta och ta" släppte jag honom och då stod han alldeles själv. Först i sex sekunder, sedan när jag prövade igen stod han i tio och sedan återigen i fem. Mamma menade att det berodde på att han inte förstod vad han gjorde då han hade annat att tänka på. Vi (jag och mina syskon) hade gjort likadant. =) Kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0