Mitt underbara liv som mamma

2009-04-03 @ 08:41:24

Klockan är 06.19. Sebastian (fyra dagar till nio månader) vaknar och kommer över och ligger några sekunder hos mig i vår säng. Så särskilt länge blir det ju aldrig. Det lilla är mys ändå. Har nr 2 hunnit komma byter vi. Går in i vardagsrummet. Nyvaken söt underbar. Vi sätter oss i fåtöljen, Sebastian sitter själv stadigt i mitt knä medan jag fixar med amningskudden och lilla frottén (från IKEA - den som alla mammor har) som ska ligga under kinden. Ibland lutar Sebastian sig fram och tar tutten. Söt. Nu ligger han där och äter. Så fin min lilla pojke (det är vår pojke, fast just nu, just vid det här tillfället, är han min). Jag kommer att sakna att amma. Små ljud, mjuk kind.. lilla gos. Kärlek i mitt hjärta. Dagen har börjat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0