Mäta och väga

2009-04-06 @ 13:06:26

Var på BVC idag. Jag hade bokat tid för mätning och vägning. Det gick tydligen inte alls för sig. "Ni var ju här för inte så länge sedan", sade hon som inte är vår vanliga sköterska och så mätte hon inte Sebastian. (Vi var där för två och en halv vecka sedan). Jag kände mig dum som var där. Det är jag arg över nu. Hade hon inte bara kunnat mäta honom? Bjuda till? Jag skulle förstås ha bett henne göra det ändå. Jag hade bokat tid, det var min tid. Vägd blev han men det hade jag kunnat göra själv utan att boka tid. Varför tror hon att jag hade fixat och bokat? Jag förstår att jag är mamma och att mitt barn är viktigast i världen för mig medan han är ett barn som alla andra för henne. Inte alls illa menat, men så är det ju. Men det var min tid. :( Sebastian blir nio månader imorgon (det sade jag också) och jag vill skriva in rätt längd och vikt i hans bok. Dumsköterska.

Tillägg. När jag kom hem hade vår ordinarie sköterska ringt BVC. Fast det såg jag inte förrän senare. Hon var orolig över att Sebastian gått ner i vikt. Hon bokade in ett återbesök. Sköterskan som vägt honom när vi var där hade avfärdat det med att "det var väl en annan våg han vägdes på här sist", när jag förvånad sade att han hade gått ner. Borde inte alla vågar på BVC vara mer tillförlitliga än att  visa fel på över 300g sinsemellan? Det tyckte väl inte hon som hjälpte oss. Jag avskyr människor som har serviceyrken som inte kan service.



Kommentarer
Postat av: [ lilla fru werner ]

Vilken surpuppa!!

2009-04-06 @ 14:18:09
URL: http://lisawerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0