Köp själv då!

2009-04-23 @ 17:48:05

I dag har jag, till Sebastian, köpt tre par byxor, två t-shirts, två par strumpor med halkskydd, två pyjamas och en solhatt för ringa 385 svenska riksdaler. Himla bra tycker jag. Var väldigt glad, nöjd och belåten tills jag visade det för min kille som snabbt tog ner mig på jorden. Det var inte alls bra tydligen. Saker var för små tyckte han. Vår son ska tydligen ha 80 eller 86 fast han klär bra i 74 cm. Han har precis blivit 9½ månad. Han är jätteaktiv och jag tror inte alls att han kommer att växa så mycket nu. När jag sätter på mig en t-shirt som är min storlek får jag också krångla in armarna. Bara för att den är lite svår att få på betyder inte det att den inte är rätt storlek då den väl kommit på. ARG är jag. Grr. Det är lätt att klaga då du inte själv gjort något. Gör det bättre själv då. =(



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår killens poäng, för så har vi resonerat hela tiden och gör i viss mån fortf. MEN det har blivit jättedumt med alla för stora kläder vi har köpt för att de ska räcka längre! Först har hon under låååång tid fått gå i säckiga kläder som det snubblas på och som inte ser så himla roliga ut. Sen när de väl är lagom stora så är det antingen fel säsong för dem, eller så har de hunnit bli utslitna av använding och tvätt. Dessutom känns det ju roligare att de ser som bäst ut på när de är nya och fina....Har köpt en sommarkänning på KappAhl som jag nu inser komemr vara lagom tidigast till jul... Man glömmer lätt att de små liven inte växer ur storlekarna på ett par månader som de gjorde när de var små små kryp! M:s kläder i 80 sitter "perfekt" (lite beroende på märke). Vi köper 86 men det är för det mesta för stort. Även om S är en rejäl grabb så tror jag att Molly fortf är större. Visst är det bra om kläderna räcker länge, både ekonomiskt och miljömässigt, men man får också tänka på slitaget. Även om storleken passar länge så behöver kläderna bytas ut. Jag köper ca noll plagg till mig själv (inte ens några skor jag kan ha...) utan prioriterar M. Kanske inte någon bra balans, men så vill jag ha det just nu.

2009-04-26 @ 12:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0