Konsten att tvätta

2009-04-20 @ 19:32:49

Jag satte på tvättmaskinen i morse. Inte så väl genomtänkt men nu var den igång och jag tänkte att nu får den gå snarare än att jag stänger av den. Vi skulle tvättat i går men maskinen gick inte igång efter att vi satt på den, därav denna morgontidiga tvätt. Varför detta bekymmer över att tvätta? Jo, vi har en liten son.. som gillar sladdar, MYCKET.

Förlängningssladden löper från tvättmaskinen i badrummet ut till den jordade kontakten i köket. Från kontakten lägges sladden först över skärbräda, kläms sedan fast lite i översta kökslådan och hänges slutligen på köksdörrens yttre dörrhandtag mot hallen till. Eftersom sladden ska ut genom köksdörren får dörren glipa men vara fastsatt med ett dörrstopp. So far so good. Mamma, jag når sladden vid kökslådan. Mamma upp och fixa (mamma sitter och äter frukost). Sladden lägges över köksbänken istället för skärbrädan, över frukostskålen istället för att klämas fast i översta kökslådan. Mamma, jag når sladden som hänger mellan fruktskålen och dörrhandtaget. Mamma upp och fixa. Sladden lägges över den högre fruktskålen, istället för den lägre. Mamma, jag når sladden som hänger ner från andra sidan dörrhandtaget om jag sträcker ut armen genom dörrglipan. Mamma upp och fixa. Sladden träs på dörrhandtaget åt ett annat håll så att sladden kommer längre bort från små små armar som sträcks ut genom dörrglipan. Sebastian går bort och leker med boken som ligger på köksgolvet och mamma får äta upp sin frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0