Hylla - Öppna Förskolan - ett guldkorn

2009-04-22 @ 17:31:44

I dag var jag och Sebastian på teater. Vi satt på första parkett. Vi var på teater på vår öppna förskola som är helt fantastisk. Eller rättare, nu ska jag hylla de som hyllas bör och det är den underbara personalen som jobbar där. Jag är så glad att jag hittat detta ställe. I dag undrade de om det var okej att de hade lite spontanteater istället för den sångsamling de annars har. Självklart var det det. De bjöd oss på en kalasföreställning om Ellen på stranden inspirerad av boken skriven av Catarina Kruusvall. De klädde ut sig och spelade upp sin föreställning som var högt uppskattad av både förälder och barn. Jodå, det är inte första gången jag kommer på mig själv - och även andra vuxna - med att ryckas med och sitta med ett fånigt leende på läpparna, helt betagen av det som utspelar sig framför oss, om det så må vara teater eller sångsamling. Enormt duktiga är de. De bytte ut saft och bulle sekvensen i boken mot blåsa såpbubblor och vips hade Sebastian upplevt ytterligare en premiär. Genialiskt drag för att slippa sukta barnen med saft och bulle. Jag som inte tidigare är bekant med Ellen märkte aldrig att det egentligen skulle varit någonting annat än såpbubblor.


Jag tog mig nyss tid att skriva feedback/ beröm på kommunens "synpunktssida", någonting jag inte gjort tidigare och det känns jättebra att jag gjorde det!

"Jag vill hylla personalen på _______ öppna förskola. De är enormt duktiga. Vi känner oss varmt välkomna och omhändertagna. De är mycket sociala och deras sångsamlingar och teaterföreställningar visar att de är mycket pedagogiskt kunniga. _______ är ett guldkorn som behöver hyllas, lyftas upp, uppmuntras och ses efter. Var rädda om _______!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0