Härlig helg

2009-04-05 @ 23:21:35

Igår, lördag, var vi hela familjen i stora lekparken. Det var fantastiskt väder och härligt varmt. Vi satt i sandlådan tillsammans och gjorde sandkakor. Sebastian var så nöjd och det är så mysigt och underbart att kunna göra honom så glad. Jag sträckte ut handen och tog min kille på knät när jag satt brevid Sebastian och gjorde sandkakor och sade till honom att nu sitter vi här med vårt eget barn i sandlådan. Åh, härliga tider. När jag lite senare satt brevid min kille lutade jag mitt huvud på hans axel och bara myste. Jag tittade på Sebastian som så nöjd satt och åt sand - nej skämt åsido - det var varmt, hela familjen var ute och det var en sådan härlig stund. När vi sedan gungade stod både jag och min kille framför Sebastian och busade med honom när han gungade. Ljuvligt. Jag hade gjort nytt mellanmål så Sebastian hade en äta-ute-premiär med ris, grädde och apelsin (nästan ris á la malta). Det var så mysigt, har jag väl redan sagt va? ;) Efter det stoppade vi ner honom i vagnen och gick promenad. Sebastian somnade nog helt nöjd.

Idag, söndag, har jag varit på teater. Den tog upp den konfliktfyllda manliga kulturen. Jag tänker en del på hur det kommer att vara att uppfostra en pojke. Denna teater var intressant. Min favoritmonolog handlade om att killen som pratade sade att, kvinnor må ha sämre lön och sämre villkor mm. men att han skulle byta med oss vilken dag som helst, för att vi var mer fria, tror jag att det var. Jo, jag har läst om att den manliga kulturen inte har så mycket substans/ eller kanske rättare är utan fotfäste och då tar "matcho-heten" allt större plats. Nina Björk ska ha sagt att hon som kvinna inte vill närma sig mannen, utan önskar att mannen istället skulle få närma sig kvinnan. Teatern tog upp dilemmat med att som man få vara lycklig samtidigt som han måste upprätthålla den manliga biten. Dvs. vara man. Idag tycks det handla om (i alla fall så som det togs upp i teatern) vad jag tolkar som en hel del testosteron. Det var skönt att få fylla på "kulturkontot" idag. Efter teatern blev det fika i gott sällskap och några ord om teatern, teater och film.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0