Vad är hälsa?

2009-04-03 @ 13:06:50

Tränad, nyduschad, fräsch och energized. I LOVE IT!

För mig är hälsa att vara utomhus, och att träna. Jag har sedan Sebastian var ca en månad gammal gått två promenader varje dag (med få undantag). Sebastian somnar/ sover bäst i vagnen och jag har velat ha motionen. Det har varit "det perfekta äktenskapet". Efter otaliga promenader har jag nu börjat springa vissa promenader, det blir lätt enformigt att gå och gå. Jag kombinerar ofta springandet med att efteråt antingen göra Susanne Larnefeldts "åh knip, åh spänn - band" (jo det är sant, hennes träning håller bättre än vad det gamla välanvända kassettbandet ser ut att göra idag), eller det nya Hip Hop Abs (oh så fantastiskt bra och ROLIGT det är!) som är från TV-Shop. Idag var dock en seg dag. Seg dag = känner inte för att träna och orkeslös under träningen. Desto skönare och mer tacksamt är det att komma ut på andra sidan! I did it! =)

Läste du förresten om när jag skulle lura min kille den första april? Vi har en gul diskborste liggandes på badkarskanten snett under handfatet för städning av handfat och badkar. När jag duschade efter träningen ramlade den ner i badkaret och tittade fram under duschdraperiet. Jag trodde att jag skulle "hoppa ur skinnet" (vilket ju var det enda jag var "klädd i" just då), så rädd blev jag. Apropå mitt skämt häromdagen alltså. Rätt åt mig tycker jag. =)



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2012-01-12 @ 23:57:24
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0