En vardag ur vårt liv

2009-04-29 @ 21:28:49

Sebastian vaknar 05.10 (åjo det verkar bara bli tidigare och tidigare). Jag går upp och ger Sebastian nappen (han sover inte med den på natten). Kanske har jag tur och får sova några minuter till. Går fram och tillbaka några gånger mellan min och Sebastians säng och ger sedan upp. Öppnar dörren på vid gavel så att ljuset faller över spjälsängen. Lägger i leksaker till Sebastian, tar upp nappen som slängts på golvet och ger honom den. Går och lägger mig i sängen igen. Ca tio minuter senare säger Sebastian ifrån. Okej, god morgon Sebastian. Jag tar upp honom och tar med mig honom till min säng. Kanske blir det några sekunders gos. Några sekunder senare lämnar vi sovrummet.

Bajsblöja, kläder, frukost. Sebastian äter hemmagjord gröt med äpple eller päron och en halv smörgås som vanligt. Sen är det efterrättsamning. Ca 07.30. Leker själv till drygt 08.00 (bajsblöja) sen hjälps vi åt lite till halv då Sebastian väcker pappa. God morgon.

Går ut i vagnen och tittar på stan. Tittar på spårvagnarna. Går till lekparken och gungar lite. Kommer hem lite innan 10.00 och äter mellanmål. En hel smörgås och en halv banan. Efterrättsamning. Bajsblöja. Sebastian är trött och somnar snabbt i vagnen innan vi hunnit ut. Sover mellan 10.30 och 11.50 på balkongen. Ihop med det gröna paraplyet och på med myggnät. Getingtätt. Jag bloggar lite, tränar eller sover vanligen (ovan vid denna långa sovstund. Sebastian är inne på femte dagen med att sova bara en gång). I dag tränar jag, men inte innan jag suttit alldeles för länge med bloggen och fixat utseendet på den, så att Sebastian hinner vakna innan jag tränat klart. Duschar, Sebastian sitter i matstolen i dörröppningen. (Måndag och onsdag går vi vanligen på öppna förskolan mellan 12-14.30. Där träffar vi M och N, E och F, och A och G).

Lunch vid 13.30 (vanligen vid 13). I dag fisksoppan. Sådär, tycker Sebastian. Frukt. (Jag äter fil och hårt bröd, igen. Mycket hårt bröd blir det). Rivet äpple. Efterrättsamning. Blöja. Går ut promenad. Sällskapar med A och G. Gungar. Tittar på spårvagnar. Svänger förbi second hand:en och byter en pyjamas till en större storlek. Lägger undan två tunna vita långärmade (som ska vara svåra att få tag på på stan) och en heltäckande "baddräkt".

Hem och äter mellanmål. 16.00. Ostkaka med jordgubbar. Det är gott. Hårt bröd med kaviar. Det är bra med salt kaviar när det är varmt. Det är också gott. Det är varmt i dag. 20grader +. Bajsblöja. Efterrättsamning. Bajsblöja. Lek eller promenad. Lek i dag.

Middag vid 18.00. Korv, potatis, grönsaker. Frukt. Efterrättsamning. Byte för natten, blöjbyte, pyjamas. Nattsaga, och sång med pappa (jag  igår). Jag säger godnatt. Sebastian sover sött.

------------------------------
Testade att Sebastian bara skulle sova en gång men det är för tidigt. Han somnar lättare på kvällen men äter sämre (kanske för att måltiderna är tätare i och med att vi lägger honom vid 19 istället för 20) och vaknar tidigare på morgonen.
------------------------------

Så var vår dag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0