Drömlandet

2009-04-13 @ 15:17:49

Nu har vi varit och sovit hos min pappa i två nätter. Det är det alltid spännande att göra för både pappa och min kille håller låda på nätterna. Nu på morgonen var de inte alls överens om vem utav dem som hade sagt den fras de båda kommer ihåg från natten. Jag skall tydligen också ha "varit aktiv" i natt och "gått i sängen" (åt lite för mycket godis i går precis innan sängdags och beslutade mig för att "gå på stället" medan vi tittade på TV och jag ska tydligen ha gjort det även i sömnen några timmar senare. Det låter inte alls troligt i mina öron) enligt pappa, men jag vet inte om jag är så säker på att det var så. Inte för att jag alls kan vara säker på att jag inte gjorde så... eftersom jag sov...  men pappa brukar vara den som håller på mest, därav dagens skeptisism. Hua. Tänk vad vi kan hitta på, när vi sover som djupast... och minst anar det..  =)


Apropå sängfasoner. Sebastian sover i vårt rum. För ett tag sedan kröp han/ramlade han ner från vår säng. Allt gick bra men det var läskigt. Efter det har vi honom sällan i sängen då vi inte kan ha full uppsikt över honom. Jag nattammade Sebastian i sängen förut och ibland vaknade min kille och pussade lite på sin son eller så bad jag honom hålla en hand på Sebastian medan jag hämtade IKEA-frottén som jag alltid har när jag ammar Sebastian, men som jag ofta glömmer att ha med mig. En tidig morgon när Sebastian vaknade i spjälsängen var jag väldigt trött och tog min långsamt ur sängen. Jag tog tag i mitt täcke och lyfte det långsamt av mig och skulle lägga det åt sidan då min kille kommer farande från andra sidan dubbelsängen och kastar en arm om mig så att jag blir jätterädd och tjoar till. Han trodde att han hört Sebastian som var påväg att krypa ner från sängen igen. Det är min goa kille det. Full koll, t.o.m. i drömmens land.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0