Att störa

2009-04-26 @ 22:38:43

Misstag jag fortfarande gör. Sebastian vaknar till några timmar efter att han somnat och är ledsen. Jag går in på en gång. Jag tar upp honom. Han ålar sig och skruvar sig och jag försöker skifta grepp så att han ska komma till ro. Det fungerar inte. Jag lägger ner honom. Han lägger sig tillrätta på en gång. Jag klappar lite på honom så att han ska somna. Han vänder sig och sätter sig upp och är ledsen. Jag tar upp honom igen. Stackars Sebastian vad jobbigt han har det, kan inte komma till ro. Jag ska hjälpa honom. Han ålar sig och jag kan inte hålla honom. Jag lägger ner honom och han lägger sig tillrätta. Jag hajar. Jag hjälper inte alls till. Jag väcker honom och hindrar honom från att somna om själv. Jag går ut ur sovrummet. Sebastian somnar. Nästa gång ska jag gå in och visa att jag är där bara och inte pilla och störa honom så mycket. Han har lärt sig att somna själv. Han kan det här. Kommer jag att göra någonting som inte är riktigt rätt, någonting som inte riktigt behövs, igen? O ja. Jag lär mig också Sebastian, min älskling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0