3 -- Från Facebook --

2009-04-21 @ 16:37:50

*januari 27, 2009 -- Familjen ska i dag pröva en amningsfri natt. Då sover mamma i köket och pappa sover i sovrummet med Sebastian. Vi får se. --

*januari 28, 2009 -- Familjen är på väg mot sova-hela-natten! Jag sov som en stock! Nejdå, Sebastian kom i säng senare än vanligt, vid 21. Han somnade dock då huvudet landade på huvudkudden. Han vaknade sedan vid 05 och var ledsen en timme (jag gick upp och hörde med min kille om han stod ut, det är en jobbig process). Vi går in till Sebastian ungefär var femte minut, för att han ska veta att vi finns där. Vid 07.30 då Sebastian vaknade igen gick jag upp med honom och ammade i vardagsrummet (dagamning), så att min kille som haft nattskiftet fick sova ut. Tycker det funkade bra. Frågan är ju hur länge han är ledsen inatt. --

*januari 29, 2009 -- Jag är glad att det går bättre och bättre för Sebastian att somna själv på natten utan mat. =) Sover dock själv illa i köket med JÄTTEont i ryggen och fulla bröst.. --

*januari 31 (kl. 23.28), 2009 -- Jag ska gå och sova. Hoppas att ryggen inte spökar och att Sebastian är snäll mot Magnus i natt. Sebastian åt massor, kom i säng sent så det är upplagt för succe men men.. --

*februari 1 (kl. 00.19), 2009 -- Jag ska fortfarande gå och sova ;) --

*februari 2, 2009 -- Vi prövade nattamning vid 06 men sedan ville Sebastian inte sova mer så vi fortsätter nog att pröva utan mat på natten tills han fattar vad som gäller.
-- Jag tycker att det verkar som om Sebastians komjölksallergi är på tillbakagång =) Inget mer kliande eller jobbiga utslag. Bara lite bebistorr.

*februari 3, 2009 -- Jag tycker det är jättejobbigt på natten nu och vill gärna veta hur alla andra småbarnsfamiljers nätter ser ut. Läggdags-vaknar? Nattmål? HJÄLP! --
-- Jag har nu fått massor med goda råd av mammor med barn och det känns lättare att gå till sängs i kväll. --




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0